martes, 8 de marzo de 2011

BON DIA AULA! BON DIA TIC'S!

Les noves tecnologies es troben clarament presents en el currículum d’Educació Infantil, llavors ens han d’interessar i preocupar principalment, per la gran mena d’oportunitats que ens deixa a la mà i per la llarga llista de reclams que efectua en la nova educació. Sent una estudiant de segon de Magisteri Infantil, és clarament cert que m’he de familiaritzar amb aquesta porta oberta a la innovació. A la pluja de nous recursos i formes de treballar en l’aula li he de sumar el reclam per part dels petits nens i nenes que es troben com jo a l’abast d’aquest mon.

Les noves demandes socials de l’ús de les noves tecnologies en les classes no han sorgit per una casualitat ni per capritx. Són una necessitat per poder viure en aquesta era tecnològica, per preparar alumnes capaços de treballar amb elles i alhora de ser crítics amb tota la informació que rebran d’aquestes.

Hem de tenir cura amb tot tipus de material que es presenta als més petits de l’escola. La principal de les raons tracta de que tot allò que tinguen al davant pot condicionar futurs aprenentatges i formes d’aprendre. Com pot ser més significatiu l’aprenentatge de nous aprenentatges si no ho està amb totes aquestes màquines que els més petits tenen al dia a dia davant?

Inclús la pròpia formació com a docent ve positivament influenciada i també espentada per la mena d’ajudes de la tecnologia. La comunicació entre diferents docents, la comparació dels diferents projectes didàctics i la seva funcionalitat, és tot allò i molt més del que es pot esperar en aquest món. Les noves tecnologies deixen al nostre abast infinitat d’oportunitats i opinions diverses sobre el que podem aprendre i fins on podem tirar mà d’aquestes. Clar està que l’ajuda que ens pot brindar és infinita però alhora no hem d’oblidar que els docent som nosaltres i els que encetem i vivim les experiències d’ensenyament aprenentatge som nosaltres. És inevitable creure en un futur acadèmic amb les noves tecnologies com a guia i punt de partida.

Les TIC dintre del currículum és una realitat viscuda, que es palpa dia a dia en les escoles, que els nens agraeixen, els pares gaudeixen i els docents experimenten. Jo malgrat que ja passo moltes hores consultant nous recursos per treballar amb els nens que puc trobar en la xarxa puc assegurar que acabo d’entrar en aquest món i no me’n penedís. Vull explorar, conèixer i també criticar altres materials, per poder preparar-me per poder oferir tot allò que em demanaran els nens exploradors.

Les cinc idees clau amb que puc concloure són:

v     Les noves tecnologies son una realitat inevitable dia a dia en les aules, llavors els docents ens hem de preparar especialment en el coneixement d’aquestes per poder assolir el tipus d’educació que demanden centres i alumnat.

v     Com s’enuncia en el currículum de 2n Cicle d’Educació infantil el coneixement de les noves tecnologies s’ha de dur a terme com a vehicle d’aprenentatge amb la finalitat d’ampliació de la seva concepció d’entorn.

v     Una innovació en les pràctiques docents és important alhora de necessari per lluitar contra el desinterès que pot provocar en els nens una educació paralitzada, típica, poc investigadora i monòtona.

v     Algunes de les competències que aniràn assolint els nens amb aquestes ajudes serien noves formes de comunicar-se, d’aprendre de forma individualitzada o cooperativa i per últim accedir a la informació i aprendre amb ella.

v     El principals dels objectius o perspectives en que tenim que incidir amb el treball amb les TIC, seria l’esperit crític, el contrast de la informació i l’aprenentatge a partir de pròpies experiències i no aprendre de forma paralel.la als propis objectes d’estudi.

Per últim m’agradaria comentar que per a la importància de tots aquests nous recursos en la formació en l’ús de les TIC en l’aula em pareix excessivament poc el seu tractament en la meva carrera universitària, ja que hem considero prou perduda en el coneixement de tots aquestos. I també em pareix que en el currículum es fa massa poca referència a tots els continguts que desenvolupen en els nens les TIC.

Fins aquí la meva reflexió sobre aquesta presència imminent en la meva futura tasca com a docent. Seguirem explorant. :D

Algunes de les pàgines en les que m’he documentat:





Lucia Navarro. Universitat Jaume I.

No hay comentarios:

Publicar un comentario